Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Wednesday, November 10, 2010

Riwayat dan Fadhilat Ma'thurat 4

Assalamualaikum w.b.t.

4. Dari al-Qasim bin Abdurrahman R. A. , dari Nabi S. A. W. bahawa asma Allah yang agung itu ada pada tiga surah dalam al-Quran yakni : surah al-Baqarah, al-Imran dan surah Toha. Al-Qasim berkata, “Kemudian aku mencarinya, maka aku mendapatkan pada surah al-Baqarah adalah ayat Qursi, : " Allahu la ilaha illa huwal hayyyul qayyum “, pada surah al-Imran adalah ayat, : “Alif lam mim, Allahu la ilaha illa huwal hayyyul qayyum “ dan pada surah Toha adalah ayat, : “ wa’anatil wujuhu lil hayyil qayyum. “
( Hadis ini diriwayatkan oleh al-Hakim )

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO