Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Monday, November 1, 2010

Amukan Jin


( Gambar Hiasan )

Assalamualaikum w.b.t.

Baru selesai mengambil whuduk, tiba-tiba kedengaran satu suara memberi salam dan mengetuk daun pintu rumah saya. Kedengaran suaranya semacam tercungap-cungap. Bila membuka pintu rumah, di dapati 2 orang bekas anak murid saya sekolah rendah (sekarang sudah sekolah menengah) dan seorang budak lelaki.

Katanya, minta tolong sebab kakaknya kerasukan. Saya minta untuk solat Isyak dulu. Lepas tu saya bergegas ke rumah mereka. Sesampai di sana sahaja, dari luar rumah sudah kedengaran pesakit sedang membebel marah-marah. Bila masuk, didapati pesakit tersebut sedang bercakap bahasa yang tidak difahami. Nak kata bahasa Siam, tak juga. Entah bahasa apa yang diucapkan. Saya suruh bercakap bahasa Melayu sahaja. Tapi pesakit terus bercakap bahasa yang tidak difahami itu.

Saya memulakan rawatan, nampaknya pesakit semakin egrasif sehinggakan ayahnya dan abangnya terpaksa memegang kaki dan tangan pesakit. Rawatan agak sukar, sebab pesakit berada di atas katil dan tidak mahu turun dari katil. Saya risau kalau dia makin mengamuk menyebabkan runtuh katil dan barangan sekeliling dicapai dan dibalingnya. Saya hanya mampu merawatnya hanya dari jarak yang jauh sahaja tanpa memegang pesakit.

Akhirnya, dengan izin Allah s.w.t. pesakit dapat dibawa ke ruang tamu, tempat yang lapang sedikit. Rawatan dari jarak yang jauh di teruskan. Pesakit makin egrasif, selimut yang menutupi badannya dicampak, tikar buluh yang bentangkan diangkat dan disorokkan badannya ke dalam tikar tersebut, kerusi berdekatan dicampaknya. Pesakit berguling-guling dan meronta-ronta. Ayah, emak dan abangnya lantas memegang pesakit yang kekuatannya luar biasa. Nasib baik ayahnya tidak terkena ludahan pesakit. Saya minta mereka agar tidak memegang pesakit. Biarkan dia meronta-ronta. Nampaknya pesakit ini suka menyorokkan mukanya dan membebel bahasa yang tidak difahami. Tapi sekali sekala ada juga terkeluar dari mulut pesakit “JANGAN KACAU AKU !” “SAKIT….”. Bahasa tu hanya dibuat-buat sahaja untuk mengelirukan orang ramai sahaja.

Bila mereka melepaskan pesakit, saya mula mendekati pesakit. Alhamdulillah Allah s.w.t. mengizinkan saya untuk pesakit tidak mengamuk dan meronta-ronta. Tangan saya dapat diletakkan kepala pesakit. Dahi pesakit juga dapat diketuk-ketuk sambil membacakan ayat-ayat suci al-Quran untuk menyedarkan pesakit. Tapi nampaknya jin tersebut dapat menguasai sepenuhnya pemikiran dan jasad pesakit.

Jam di dinding sudah menunjukkan 10.00 malam. Sejam sudah pesakit dalam keadaan kerasukan dan rawatan dengan berbagai ikhtiar dilakukan. Sambil-sambil itu, ayahnya menceritaka serba-sedikit tentang masalah gangguan ini. Rupanya, ayahnya juga sakit terkena santau, anak pesakit dan ahli keluarga pesakit serumah selalu lebam-lebam di badan selepas bangun dari tidur, pesakit ini dalam proses penceraian dengan suami Indonesia dan sering melihat kelibat lembaga memasuki rumah. Dan semalam mereka baru sahaja mendapatkan rawatan Perubatan Islam dari ******

Petang tadi saya baru selesai program perkhemahan tahunan selama 3 hari di sekolah. Badan saya agak ke letihan, maklumlah jadi Kem Komandan. Banyak kerja kena buat. Alhamdulillah akhirnya, Allah s.w.t. mengizinkan kami berikhtiar melalui kaedah tarik melalui mulut. Allah s.w.t. mengeluarkan jin tersebut melalui mulut dan ada juga yang dikeluarkan melalui jari-jari tangan. Pesakit sedar dan di ajarkan mengucap 2 kalimah syahadah serta membaca ayat Qursi.

Saya menasihati mereka agar pesakit dan ahli keluarga ini agar meneruskan minum, mandi dan pagar rumah dengan air yang dibekalkan oleh Perawat Islam dari ************ tersebut. Mudah-mudah Allah s.w.t. akan meyembuhkan mereka. Insya Allah. Allahu’alam.

Allahumma yasir umurana

2 Comentários:

handout said...

terima kasih banyak sudah berbagi,.
moga sukses selalu.
jika ingin tau profil saya silahkan kunjungi..
click this

abuhumaira said...

Moga Allah merahmati tuan...InsyaAllah.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO