Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Thursday, May 13, 2010

Bekam

Peralatan Bekam.

Darah kotor yang keluar melalui Rawatan Bekam pekat seperti jeli.

Assalamualaikum w.b.t.

Hasrat untuk mempelajari bekam sudah lama timbul apabila seringkali melihat bapa saya pergi berbekam dengan seorang ustaz berdekatan dengan kampung halaman setiap sebulan sekali. Ustaz ini menggunakan kaedah tradisional; iaitu menggunakan pisau, gelas dan teknik bakar. Alangkah bagusnya, sekiranya saya sendiri yang membekam bapa saya. Dapatlah menjimatkan kos dan tenaganya yang sudah lanjut. Tetapi pada masa itu, peluang, masa dan perbelanjaan tidak mengizinkan.

Alhamdulillah, awalan tahun ini saya diberi kesempatan olehNya untuk menambahkan sedikit ilmu pengetahuan tentang Rawatan Bekam. Saya hanya mampu mempelajari cara-cara berbekam ini melalui pembacaan buku-buku dan internet. Saya juga berkesempatan mempelajarinya melalui Guru Bekam pertama saya iaitu yang tidak asing lagi ; TG En. Ahmad yang terkenal dengan Urut dan Rawatan Sihir beliau. Walaupun hanya mendapat tunjuk ajar melalui Kursus Bekam secara On-line kerana kekangan waktu namun dengan tunjuk ajar beliau saya dapat menambahkan kemahiran dan memberi keyakinan buat saya untuk melakukan . Rawatan Bekam.

Pucuk dicita, ulam mendatang. Hasrat termakbul apabila, TG TIAF Ustaz Asrul menganjurkan Kursus Bekam di Melaka pada bulan Mac lepas. Kursus ini mendedahkan lagi saya tentang Rawatan Bekam ini. Kali ini saya dapat hadir ke kursus tersebut kerana adanya keluangan masa. Alhamdulillah. Di situ saya berpeluang mempelajari cara-cara berbekam secara teori dan praktikal untuk Rawatan Bekam bagi penyakit Jasmani dan Rohani; termasuklah membekam pesakit yang ada gangguan jin seperti Sihir, Saka dan Santau.

Membekam diri sendiri adalah wajib bagi seseorang sebelum menjadi Juru Bekam yang mahir. Maka itu, boleh dikatakan semua point yang mampu dicapai oleh tangan dan penglihatan saya, saya membekam diri sendiri. Yang tak termampu, saya minta isteri membekam saya.

Selepas itu, isteri dan ahli keluarga mula minta untuk dibekam. Hinggalah kawan-kawan dan guru-guru sekolah tempat saya mengajar mula minta untuk dibekam. Pengalaman ini dapat memberi pendedahan kepada saya tentang jenis-jenis darah mengikut pesakit yang berbeza-beza, termasuklah pesakit yang ada gangguan jin.

Saya sendiri dan pesakit-pesakit yang pernah melakukan bekam mengakui akan keberkesanan berbekam. Apa tidaknya,berbekamkan Sunnah Rasulullah! Tentang penyakit-penyakit yang boleh diubati dengan rawatan bekam dengan izin Allah, bolehlah rujuk buku atau blog yang berkaitan dengannya.

Jika ada pembaca blog yang tinggal di sekitar Muadzam Shah, Rompin dan Segamat, berhajat dan ingin mendapatkan Perkhidmatan Rawatan Bekam (LELAKI SAHAJA) bolehlah membuat temujanji dengan saya dengan menghubungi 013-3758458 (abu humaira). Untuk makluman, saya tidak mempunyai premis. Maka bolehlah mendapatkan Rawatan Bekam secara hadir ke penginapan saya. Tuan-tuan yang tinggal sekitar Muadzam Shah atau Keratong, InsyaAllah jika saya ada keluangan masa, saya akan cuba memberikan Perkidmatan Rawatan Bekam rumah ke rumah. InsyaAllah.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO