Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Thursday, April 8, 2010

Air Ruqyah

Assalamualaikum w.b.t.

Ada keluangan masa sikit, maka saya mencatat sedikit tentang pengujian saya terhadap air yang dibacakan ruqyah al-Quran. Pengujian ini telah dibuat(ujian dilakukan bukan kerana tidak yakin, tetapi ingin tahu perbezaan/persamaan)pada akhir November tahun lepas terhadap murid saya yang selalu kena gangguan kat sekolah tu, Sy***** namanya.

Ketika saya membuat pengujian ini dia sudah beransur pulih dari gangguan jin kat sekolah tersebut. Kalau ada jin masuk, saya atau kawan-kawan dia ugut jin yang masuk itu dengan ancaman siksa dengan ayat-ayat al-Quran dengan izin Allah. Jin yang mendengar ugutan itu takut dan terus keluar. Alhamdulillah.

Berbalik kepada pengujian air ruqyah tersebut. Sepanjang pengajian dalam menimba ilmu berkaitan rawatan gangguan makhluk halus atau jin ini melalui kursus-kursus yang dihadiri dan pembacaan, berbagai kaedah yang diajarkan dalam membuat air rukyah. Maka saya cuba mencari perbezaan/persamaan di antara kaedah-kaedah tersebut. Antara kaedah membuat air ruqyah tersebut:

1. Membaca ruqyah dengan suara yang dapat didengar sambil membuka penutup botol air.
2. Membaca ruqyah dengan suara yang dapat didengar sambil membuka penutup botol air dan menghembusnya ke dalam air.
3. Membaca ruqyah dengan suara yang dapat didengar sambil membuka penutup botol air dan meletakkan mulut dekat dengan mulut botol serta menghembusnya ke dalam air.
5. Membaca ruqyah dengan suara yang perlahan sambil membuka penutup botol air dan menghembusnya ke dalam botol
6. Membaca ruqyah sambil mencelupkan jari telunjuk ke dalam botol air.
7. Membaca ruqyah sambil memegang botol air tanpa membuka penutup botol air.
8. Membaca ruqyah tanpa memegang botol air tanpa membuka penutup botol air.
9. Membaca ruqyah tanpa air dihadapan (niat)

Bersambung.....

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO