Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Tuesday, April 20, 2010

Air Ruqyah 3


Assalamualaikum w.b.t.

Saya ambil sedikit masa untuk menyambung catatan pengujian air ruqyah ini. Terus kepada keputusannya, hanya yang perlu sahaja akan dikongsikan. InsyaAllah. Mungkin kepada Perawat yang baru seperti saya, hal ini amat menakjubkan. Tetapi kepada Tuan-tuan Guru, Perawat-perawat yang berpengalaman, semua itu sudah diketahuinya dan lebih mengetahui serta mendapat dapatan yang lebih daripada saya yang baru serta masih belajar ini.

Dalam post yang lepas saya ada mencatatkan bahawa air ruqyah itu berpusing dalam bentuk Towaf sepertimana Towaf di Kaabah. Pernah pesakit, meminta saya membuat air ruqyah untuknya kerana air ruqyah yang dibekalkan sebelum ini habis, padahal saya sudah berpesan padanya agar dia top up air tersebut. Tapi pesanan itu dia terlupa. Dia tinggal jauh dari rumah saya dan kes ini emegency.

Jadi saya berusaha untuk membacakan ruqyah dari jauh dan bertawakkal kepada Allah. Inilah kali pertama saya membuat air ruqyah dari jauh. Saya berpegang kepada ajaran guru-guru saya yang mengatakan bahawa kesemuanya tersebut adalah urusan Allah ; KUN FAYAKUN, kita hanya berusaha dan berdoa. Rahmat Allah itu tiada bertepi.

Saya tetapkan masa dan tempat untuk membuat air ruqyah melalui sms kepada pesakit. Manakala pesakit melakukan sebagaimana yang dipinta. Setelah selesai membacakan ruqyah dari jauh, SUBHANALLAH, pesakit terkejut dan sms saya mengatakan bahawa ketika proses membaca ayat-ayat ruqyah tadi, dia melihat air di dalam botol yang disediakan itu bergerak-gerak. Gerakan tersebut seperti gerakan Towaf. Apakah benar semua itu ? Allahua'lam. Jadi pada masa itu, saya teringat kembali kepada dapatan seumpama ini ketika melakukan pengujian tentang air ruqyah.

Seperkara lagi yang menarik perhatian saya ialah tentang rasa air ruqyah. Rasa yang saya maksudkan di sini bukan dari segi masam atau manis. Tetapi berdasarkan kesegaran / fresh air tersebut setelah diruqyah.

Pada awalnya, anak murid saya Sy*** gelisah kerana dia dia melihat 3 botol air yang diambil itu diambil dari air paip. Tetapi setelah dibacakan ayat-ayat al-Quran, dia tidak sabar untuk meminum air tersebut kerana katanya dia melihat air tersebut begitu segar dan bersih, lebih segar dan bersih daripada air mineral.

Dapatan yang terakhir yang ingin saya kongsikan tentang air ruqyah ini ialah tentang kesan air ruqyah yang diminum oleh orang yang ada gangguan jin di dalam badannya. Umumnya mana-mana yang pernah memberi minum pesakit yang ada gangguan jin sudah arif tentang keadaan ini. Apabila pesakit meminum air ruqyah, ada yang rasa panas, terlalu sejuk, mencucuk-cucuk dan sebagainya.

Pernah seorang pesakit saya kerasukan tanpa diduga. Dia bercakap dengan begitu somb tentang apa yang telah diberi sakit kepada tubuh dan keluarga pesakit. Saya dan keluarga pesakit dengar sajalah. Disebabkan dia banyak bercakap, tengkuknya terasa haus lalu meminta air untuk dimunum dengan kasarnya. Saya berbisik kepada ahli keluarganya agar masuk ke bilik dan ambil air ruqyah satu cawan.

Sambil-sambil jin tersebut bercakap dengan sombong sambil memegang cawan dan terus minum air tersebut. Tidak semena-mena, percakapannya terhenti dan kedua-dua tangannya memegang tengkuknya. "Air apa yang engkau bagi nih! Lidah dan tengkuk aku panas dan mencucuk-cucuk macam ada jarum. Kamu letak jarum ke ?". Itulah air ruqyah al-Quran sapa saya.

Pernah juga ada satu kes yang mana proses mengeluarkan jin telah selesai, alhamdulillah. Tiba-tiba salah seorang dari ahli keluarga pesakit mengadu rasa macam ada angin dalam perutnya. Jadi saya bagi dia minum secawan air ruqyah. Pahit katanya. Saya bagi minum pesakit yang sudah sembuh dari gangguan jin dengan air ruqyah yang sama, katanya biasa sahaja. "Pahitla bodoh!" Dengan nada marah ahli keluarga yang meminum air ruqyah tadi menengkin pesakit yang sudah sembuh tadi. Rupanya dia sudah kerasukan. AllahuAkbar.

Demikianlah KEHEBATAN, KEBESARAN ALLHU S.W.T dengan KalamNYA yang tidak mampu diucap dengan kata-kata. Air yang biasa boleh berubah menjadi luar biasa dengan keberkatan KalamNya dengan izinNYA.

Sesungguhnya, itulah secebis, mungkin tidak sampai secebis, sebesar zarah, mungkin tidak sampai sezarah, yang mampu dipelajari oleh hambaMu yang daif dan lemah ini dari ILMU MU YA ALLAH YANG MAHA LUAS LAGI MAHA AGUNG. Allahu Robbi. Allahua'lam.


Baca Selanjutnya

Friday, April 9, 2010

Air Ruqyah 2


Bagi pengujian ini saya hanya membaca ayat ruqyah yang terdiri daripada set bacaan 1 : bacaan Al-Fatehah, Zikir Allah dan set bacaan 2 : Al-Fatehah, ayatul Qursi.Manakala pengujian terhadap kaedah membuat air ruqyah, hanya 3 kaedah sahaja dibuat pengujian iaitu 1 : membaca ruqyah sambil penutup botol tidak dibuka. 2 : membaca ruqyah sambil memasukkan jari telunjuk ke dalam air. 3 : membaca ruqyah di permukaan air dan dihembus.

Botol 1 (penutup merah)dibackan ruqyah tanpa membuka penutup. Botol 2 (penutup 100 plus)dibacakan ruqyah sambil mencelupkan jari telunjuk. Botol 3 (penutup F&N) dibacakan ruqyah dan dihembuskan ke dalam air.

Aspek pengujian ini dilihat dari segi warna, rasa pada jari / lidah dan pergerakan air. Ternyata memang ada perbezaan dan persamaan pada ketiga-tiga kaedah ini. Di sini saya tidak akan mencatatkan kesemua dapatan tersebut. Hanya kesimpulan sahaja yang dapat saya catatkan buat perkongsian bersama.

SubhanaAllah...Apa yang membuatkan saya rasa begitu taa'jub dan sebak ( mengenangkan KEAGUNGAN dan KEBESARAN ALLAH) ialah dari segi aspek rasa dan pergerakan air apabila dibacakan ayat-ayat ruqyah tersebut. Boleh dikatakan semua air-air tersebut mempunyai persamaan yang serupa. Manakala perbezaannya hanya sedikit.

Bersambung bila ada masa terluang....... InsyaAllah......Solat Jumaat dulu.


Baca Selanjutnya

Thursday, April 8, 2010

Air Ruqyah

Assalamualaikum w.b.t.

Ada keluangan masa sikit, maka saya mencatat sedikit tentang pengujian saya terhadap air yang dibacakan ruqyah al-Quran. Pengujian ini telah dibuat(ujian dilakukan bukan kerana tidak yakin, tetapi ingin tahu perbezaan/persamaan)pada akhir November tahun lepas terhadap murid saya yang selalu kena gangguan kat sekolah tu, Sy***** namanya.

Ketika saya membuat pengujian ini dia sudah beransur pulih dari gangguan jin kat sekolah tersebut. Kalau ada jin masuk, saya atau kawan-kawan dia ugut jin yang masuk itu dengan ancaman siksa dengan ayat-ayat al-Quran dengan izin Allah. Jin yang mendengar ugutan itu takut dan terus keluar. Alhamdulillah.

Berbalik kepada pengujian air ruqyah tersebut. Sepanjang pengajian dalam menimba ilmu berkaitan rawatan gangguan makhluk halus atau jin ini melalui kursus-kursus yang dihadiri dan pembacaan, berbagai kaedah yang diajarkan dalam membuat air rukyah. Maka saya cuba mencari perbezaan/persamaan di antara kaedah-kaedah tersebut. Antara kaedah membuat air ruqyah tersebut:

1. Membaca ruqyah dengan suara yang dapat didengar sambil membuka penutup botol air.
2. Membaca ruqyah dengan suara yang dapat didengar sambil membuka penutup botol air dan menghembusnya ke dalam air.
3. Membaca ruqyah dengan suara yang dapat didengar sambil membuka penutup botol air dan meletakkan mulut dekat dengan mulut botol serta menghembusnya ke dalam air.
5. Membaca ruqyah dengan suara yang perlahan sambil membuka penutup botol air dan menghembusnya ke dalam botol
6. Membaca ruqyah sambil mencelupkan jari telunjuk ke dalam botol air.
7. Membaca ruqyah sambil memegang botol air tanpa membuka penutup botol air.
8. Membaca ruqyah tanpa memegang botol air tanpa membuka penutup botol air.
9. Membaca ruqyah tanpa air dihadapan (niat)

Bersambung.....


Baca Selanjutnya

Tuesday, April 6, 2010

Apa Komen Anda ?

Assalamualaikum w.b.t.
Pertanyaan yang bermain di benak saya selama ini mungkin terjawab dengan gambar-gambar ini. Kenapa nama tempat ini digelarkan "LEMBAGA" sedangkan nama sebenar tempat ini adalah Felda *****.

Berkebetulan saya membawa kamera Olympus 14 megapixel, untuk mengambil gambar bapa saudara isteri yang bongsu dalam majlis akad nikah sebagai kenang-kenangan di rumah bakal pengantin perempuan.Subhannallah...AllahuAkbar...Terkejut saya dengan apa yang saya dapati apabila melihat kembali gambar yang diambil di luar laman rumah sebelum majlis akad nikah dijalankan.


Ini adalah gambar pertama di ambil yang membuatkan saya terkejut. Di dalam rumah juga ada bentuk sebagaimana tersebut ketika akad nikah (gambar tidak disiarkan)tapi tidaklah banyak sebagaimana di luar rumah.


Mungkin makhluk-makhluk ini begitu seronok datang ke tempat sebegini kerana, di sini ada karaoke. Bila habis je majlis akad nikah...terus je muzik dimainkan.


Em...makin bertambah dan seronok mendengar muzik.


Makin ramai lagi apabila bermacam-macam lagu dimainkan dan dinyanyikan.


Bila ambil gambar di tempat letak kereta, tak ramaila pulak. Mungkin semuanya pergi bergembira sambil dengar muzik di rumah pengantin.


Betul ke gambar tadi? Ke embun-embun malam? Jadi apabila sampai di rumah tempat saya menumpang (di rumah bapa saudara isteri merangkap sebagai pengantin lelaki) yang jauhnya lebih kurang 10 km dari rumah pengantin perempuan, takdelah pulak bentuk-bentuk sebagaimana di atas yang timbul dalam gambar tersebut.



Esoknya majlis Sambut Menantu, jadi adalah karaoke di rumah pengantin Lelaki. Semalam makhluk-makluk ini tidak ada, tapi bila ada je muzik-muzik, datanglah mereka.


Bertebaranlah mereka di ruang udara di atas khemah. Tapi, taklah banyak jika nak dibandingkan di "LEMBAGA".


Gambar yang diambil di dalam khemah untuk makan, di atas tanah, takde la pulak . Yang adanya hanyalah di udara dan di luar kawasan halaman rumah. Mungkin Allah s.w.t. tidak mengizinkan mereka masuk kerana diikhtiarkan memagarkan kawasan halaman rumah tersebut pada petangnnya. Alhamdulillah.


Baca Selanjutnya
Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO