Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Saturday, January 16, 2010

TIAF



Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdullillah….. Cuti sekolah akhir tahun 2009 yang lepas sungguh bermakna buat saya. Allah s.w.t. memberi ruang dan kesempatan buat saya. Waktu tersebut saya bercuti bersama isteri di Kelantan. Dan diketika itu juga ada Kursus Perubatan Islam yang dianjurkan oleh pihak TIAF.

Seminar Sihir dan Permasalahannya : Rawatan serta Pengijazahan Amalannya telah berlangsung di Kompleks Balai Islam Lundang, Kota Bharu, Kelantan pada 26 Disember 2009 yang disampaikan oleh al-Fadhil Ustaz Wan Asrul Bin Wan Hussin Pengasas TIAF.

Mengikut perancangannya, saya bersama isteri akan balik ke Pahang dua tiga hari dari tarikh seminar tersebut. Tetapi dek kerana peluang keemasan ini, saya tunda untuk balik ke Pahang sehari selepas seminar tersebut. Allah sahaja yang tahu betapa bersyukur hambaNYA ini kerana DIA mengizinkan untuk saya bersama-sama peserta-peserta lain di dalam Dewan A Kompleks Balai Islam menimba ilmuNYA melalui seorang Perawat Islam yang berpengalaman dan merendah diri dengan ilmunya di dada.

Sudah lama hati berhasrat untuk menghadiri dan mendengar pengucapan Ustaz Wan Asrul berkaitan bidang ini sebelumnya. Tetapi semua tidak kesampaian, tapi kini Allah s.w.t. memberI ruang kepada saya. Tidak disangka seorang yang pernah saya lihat disuatu masa dulu pada 2007 ketika bersama-sama berkursus menarik jin ke dalam botol di Kuang bimbingan Tuan Guru al-Fadhil Ustaz Abdul Majid, merupakan seorang yang berkaliber.Allahu Akbar.

Kali ini saya berpeluang menambah ilmu pengetahuan tentang permasalahan yang berkaitan dengan sihir yang diamalkan Pantai Timur, khususnya berkaitan dengan pengamalan sihir Bomoh Siam. Sungguh banyak output ilmu yang diberikan oleh Ustaz Wan Asrul, tetapi input dari saya banyak kebocoran. Maklumlah dah tua-tua ni kurang daya ingatan dan pemahaman. Dan rasa tidak cukup satu hari kursus tersebut. Banyak yang nak ditanya. Khabarnya akan dibuat untuk kursus yang kedua buat peserta-peserta ini. InsyaAllah.

Alhamdulillah, kursus yang sama akan diadakan di Melaka pada 31 Januri 2010 ini. Syor daripada saya, pihak TIAF atau mana-mana peserta dapat merakam kursus tersebut dan dijual DVDnya kepada peserta-peserta yang telah mengikutinya di Kelantan atau di Melaka nanti (sebagaimana yang telah dibuat oleh alamrahsia .

Dengan harapan agar DVD tersebut dapatlah peserta-peserta atau anak-anak murid TIAF mengulangkaji dan menambah pemahaman dengan kursus yang telah diikuti sebelum ini. Dengan DVD tersebut juga dapatlah kiranya peserta membeli sambil memberi sedikit sumbangan kepada Pusat Rawatan TIAF melalui harga yang dirasakan patut oleh pihak TIAF. Ini hanya syor daripada saya sahaja.

Apapun jazakallahu kthiran buat Ustaz Wan Asrul dengan ilmu-ilmu yang dicurahkan. Anak murid yang daif dan jahil ini mohon bimbingan. InsyaAllah wallahua'lam.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO