Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Sunday, January 10, 2010

Darul Saka


Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah ucapan syukur kepada Allah s.w.t. kerana Dia mengizinkan jua hambaNya ini untuk diberikan sedikit masa walaupun dalam kesibukan urusan dunia yang sementara ini bagi menimba ilmuMU yang teramat luas itu yang tiada nokhtahnya. Tanggal 14 November 2009 yang lepas, Seminar Perawat Cemerlang : Kursus Asas Rawatan dan Persediaan Asas Perawat yang berlangsung di Dewan Anjung Taman Sungai Besi, Seri Kembangan, Selangor telah berlangsung.

Menuju ke tempat kursus tidak menjadikan masalah buat saya, kerana masih ingat lagi serba-sedikit jalan-jalan di Kajang, Bangi dan Serdang walaupun sudah 6 tahun tak ke sana. Bangi dan Kajang pada masa dulu, adalah tempat saya belajar di UKM selama 3 tahun. Serdang pula jalan ulang-alik dari Bangi ke tempat kerja di sebuah kilang di Balakong apabila tamat belajar di UKM.

Sebelum hadiri Seminar Perawat Cemerlang tersebut, saya berpeluang menimba ilmu kesihatan melalui Seminar Suami Perkasa di Syeksen 6, Bangi yang disampaikan oleh Dr. Mohamad Rashidin Sharif dari Darul Hikmah Singapura. Melalui seminar ini dapatlah sedikit sebanyak belajar tentang ilmu kelakian dan mengurut ****.

Malamnya pula barulah menimba lmu pengetahuan tentang Perubatan Islam yang disampaikan oleh Yang Berbahagia Tok Belagak. Dalam perjalanan ke Serdang hujan renyai-renyai. Nasib baik jumpa juga tempat kursus tersebut, Alhamdulillah.

Sungguh bermanafaat kursus ini. Sungguh ramai para peserta yang menghadirinya. Ramai juga otai-otai berpengalaman di dalamnya.Kursus sampai 12.00 tengah malam. Tapi selepas itu mendengar pula pengalaman-pengalaman Tok Belagak dalam bidang ini sampai jam 4.30 pagi.

Banyak amalan-amalan yang diijazahkan seperti amalan pembuka amalan, wirid harian, ayat-ayat 7 kun, Bismilah 5 dan 6, Qaf 100 dan lain-lain. Amalan ini diijazahkan berserta kaifiat menjazam dan mengamalkannya.

Saya ini sebagai seorang pendidik yang sentiasa mengejar masa tidak mampu untuk menjazamkan kesemua amalan tersebut. Setakat ini hanya mampu menjazamkan Bismillah... dan amalan wirid harian sahaja. Bagi saya dan sebagaimana nasihat Sifu Tok Belagak juga ; kayuh pelan-pelan. Tidak perlu mengejar untuk semua itu, yang penting KERANA ALLAH s.w.t. dan mencari REDHA ALLAH s.w.t. dalam amalan yang dibuat. ILLAHI ANTA MAQSDI WA REDHOKA MATLUBI. Allahu'alam.

1 Comentário:

Anonymous said...

saya pun ada..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO