Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Saturday, January 2, 2010

Buku Oh Buku


Assalamualaikum w.b.t.

Kebiasaannya pada cuti sekolah akhir tahun, saya akan menjenguk-jenguk kedai buku untuk mencari buku-buku sebagai penambahan ilmu pengetahuan di dada. Termasuklah juga buku-buku yang berkaitan dengan ilmu-ilmu yang perubatan Islam. Tidak dinafikan begitu banyak buku seumpama ini.

Kalau nak ikutkan hati semua buku tersebut nak beli. Tapi saya beli sekadar termampu yang nak dibaca berdasarkan masa. Kebiasaanya saya akan beli satu buku sahaja yang berkaitan dengan ilmu perubatan Islam ini. Tapi entah kenapa kali ini, banyak pula buku saya beli.

Antara buku-buku yang saya beli adalah seperti di atas. Apa yang amat menarik perhatian saya ialah buku yang berkaitan Hizib Bahar kerana di dalamnya ada terjemahan Hizib Bahar. Sebelum ini hizib dibaca tapi tidak semua maksud Hizib Bahar diketahui.

Dan saya juga menjumpai buku kecil Majmuk al-Syarif. Sebelum ini Majmuk al-Syarif yang kita jumpa ialah yang kecil bentuknya seperti Yasin. Tapi buku ini agak jelas sikit tulisannya dan ada tambahan doa-doa serta jenis-jenis selawat. Tapi kebanyakkanya tidak disertakan terjemahan.

Apapun syukur kehadarat Ilahi kerana Dia mengizinkan lagi hambaNya ini untuk meneruskan perjuangan dalam hidup ini keranaMu Ya Allah untuk berbakti kepada agamaMU dan umat Islam seluruhnya. InsyaAllah. Wallahu’alam.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO