Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Wednesday, September 2, 2009

Azimat @ Wafa'




Assalamualaikum w.b.t.

Allhamdulillah dizinkan jua oleh Mu Ya Allah, hambaMu ini menarik nafas untuk menikmati kehidupan sementara ini dan menjalani ibadah puasa pada tahun ini. Maaf dipohon kerana di bulan yang penuh keberkataan ini, jarang saya menulis catatan dan melayari internet .

Walaubagaimanapun saya mengambil kesempatan untuk menulis sedikit tentang catatan saya ini berkaitan dengan AZIMAT atau WAFA’ untuk dikongsi bersama. Azimat ini diberikan oleh seorang guru satu sekolah dengan saya sebelum menyambut Ramadhan al-Mubarak.

Allhamdulillah, Allah membuka pintu hatinya bagi menilai antara yang hak dan bathil. Azimat ini diberikan oleh seorang bomoh ketika dia menjadi pemandu untuk membawa seorang pesakit bagi mendapatkan rawatan pada tahun lepas. Kerap kali juga dia menjadi pemandu bagi membawa pesakit ini bertemu dengan bomoh yang digelarkan “USTAZ” ini. Di samping bomoh merawat pesakit tersebut, guru ini diberikan azimat sebagaimana gambar di atas dan beberapa bahan untuk dijadikan pemagar rumah seperti paku dan sebagainya. Maklumlah bomoh ini nampak bahawa guru ini juga mempunyai gangguan jin pada dirinya dan rumahnya.

Tetapi akhir-akhir ini setelah banyak bertanya dengan saya tentang hal-hal ini, Allhamdulillah dia baru menyedari bahawa semua itu adalah salah di sisi Syariat dan meminta saya membuang dan membatalkan kandungan azimat tersebut. Melalui pengetahuan cetek saya, azimat bukan sekadar tulisan atau gambar, tetapi ia dia ISI dengan JIN untuk menjadikan azimat itu REAL atau berkesan.

Berbeza pula dengan azimat yang ditulis dengan ayat-ayat suci al-Quran; ada yang di ISI dengan JIN dan ada yang TIDAK. Bab ini banyak khilaf dan menimbulkan fitnah. Kita stop kat sini sahaja bab ini. Saya tidak layak untuk membicrakan hal ini. Bertanyalah kepada yang lebih arif.

Berbalik kepada azimat yang ditunjukkan kepada saya. Berkebetulan pada masa itu, murid S yang saya selalu ceritakan itu masih lagi dalam proses pemulihan gangguan dan ditempatkan dibilik guru kerana mendapat serangan jarak jauh daripada JIN-JIN (jin yang tinggal di belakang blok makmal komputer dan padang sekolah) YANG MEMPRAKTIKKAN ILMU SIHIR yang berbentuk PUKAU JIN dan SENJATA seperti tombak,panah dan lain-lain. Penemuan dan perkembangan terbaru dalam Rawatan Murid S akan dikongsi bersama nanti InsyaAllah.

Pada masa itu, murid S baru sahaja dimasukkan 1 jin yang dipukau oleh jin-jin sihir. Oleh yang demikian, saya mengambil kesempatan ini untuk menguji dan mengetahui samaada azimat tersebut di ISI dengan beberapa jin dan keberkesan azimat ini kepada jin. Asalnya azimat ini dilipat kecil dan diletakkan di dalam kain berwarna biru. Gambar azimat di atas adalah azimat yang sudah saya buka.

Apabila saya menunjukkan azimat tesebut kepada jin (memeluk Islam bila di dakwah) yang dijadikan “kambing hitam” oleh jin-jin sihir di dalam badan murid S ini, dia (jin) ketakutan teramat sangat, menggeletar begitu kuat sehinggakan badan serta kerusinya bergoyang-goyang dan meraung ketakutan.

Saya : Kenapa kamu jadi begini ?
Jin : Takut…..
Saya : Kamu takut kenapa? Inikan kertas saja.
Jin : Di dalamnya ada banyak jin.
Saya : Mereka buat apa pada kamu?
Jin : Mereka sedang marah dan mengungut saya.
Saya : Jangan takut pada mereka. Dia makhluk ciptaan Allah macam kamu juga.Kamu hendaklah takutkan Allah s.w.t. Ada berapa banyak jin di dalamnya. Ada berapa jin kafir dan Islam?
Jin : Sambil menunjukkan dari jarak jauh (kerana terlalu takut) dan bilangan jin di dalamnya .

Di dapati berbelas jin kafir di dalam azimat tersebut. Hanya 2 jin Islam sahaja yang ada di dalam petak dalam gambar yang kedua (sebahagian gambar yang dibesarkan dari gambar 1).

Dengan izin Allah s.w.t. saya membacakan ayat-ayat al-Quran untuk menarik jin-jin dan dihantar ke suatu tempat yang Allah s.w.t .tentukan. Setelah itu, kertas itu ditunjukkan kembali kepada jin di dalam murid S. Allhamdulillah, dia sudah tidak ketakutan lagi dan apa yang dia nampak hanyalah tulisan yang tidak difahami di atas kertas azimat tersebut. Jin Islam ini (namanya saya lupa) memilih untuk dihantar ke SM untuk belajar tentang Agama Islam.

Nasihat buat diri saya dan saudara seagama; janganlah kita jadikan azimat(sebagaimana contoh gambar di atas)sebagai penolong atau pelindung kita. Sesungguhnya ia boleh membawa kepada rosaknya iman dan kesyirikan. "SESUNGGUHNYA ALLAH ADALAH SEBAIK-BAIK PENOLONG DAN PELINDUNG BAGI ORANG-ORANG YANG BERIMAN. YANGMANA DIALAH YANG MENGELUARKAN MEREKA (ORANG-ORANG YANG BERIMAN) DARI KEGELAPAN KEPADA CAHAYA…"
Wallhu’allam.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO