Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Wednesday, August 5, 2009

Diari Rawatan Murid S 3

Rabu 29.07.2009

Bila sampai sahaja di sekolah murid S sudah berada di meja yang telah dikhaskan untuknya. 2 rakannya yang selalu menemaninya sedang bercakap dengan murid S. “Ustaz, ini bukan murid S. Dia tak jawab semua soalan kami” kata anak murid saya Tahun 6 tersebut. Memang saya sudah mengagak kejadian ini akan berlaku. Sebab semalam saya hanya tidurkan sahaja jin tersebut dengan izin Allah.

Saya naik ke pejabat dahulu tanda kehadiran. Lepas itu baru saya mendapatkan murid S. Peperiksaan percubaan UPSR sudah hendak bermula, saya pula ada kelas. Jadi, saya tidurkan kembali jin tersebut dengan izin Allah agar murid S dapat menjawab soalan peperiksaan nanti. Allhamdulillah jin dapat ditidurkan dan murid S sedar kembali dan dapat menjawab soalan peperiksaan. Saya bercadang untuk merawat dan bersoal-jawab dengan jin bila hampir tamat waktu persekolahan nanti kerana masa itu saya free class.

Selepas waktu rehat, peperiksaan percubaan UPSR telah tamat untuk hari ini. Jadi macam biasa, saya perdengarkan murid S dengan ayat-ayat rukyah sambil ditemani 2 rakannya. Lebih kurang setengah jam diperdengarkan murid S dengan ayat-ayat rukyah, seorang rakannnya berjumpa dengan saya mengatakan murid S menangis dan kesakitan. Masa itu saya sedang mengajar. Saya suruh dia (anak murid saya ini semacam berminat jadi muallij) tanya pada jin tersebut; nama, Islam atau kafir,kenapa kacau, ada berapa ekor, asal dari mana, nak masuk islam tak dan nak keluar atau tidak pada murid S.

Pada awalnya jin tersebut membisu hanya menjawab melalui tulisan. Inilah tulisan jin tersebut melalui tangan murid S.

Angka "100" itu bermaksud ada 100 jin yang tinggal berhampiran padang sekolah.
"Tak suka Islam musuh aku" bermaksud jin tersebut kafir dan tidak mahu masuk Islam.

Sebelum balik, saya mula merawat dan berdialog dengan jin tersebut. Awalnya jin tersebut tidak mahu bercakap. Tetapi apabila menekan point-point sebagaimana yang disarankan oleh salah seorang guru saya, maka jin tersebut kesakitan dan inilah ringkasan dialognya.
1. Ada 2 jin kafir perempuan (tak bernama juga).
2. Kedua-dua ingin masuk Islam apabila didakwah.
3. Setelah masuk Islam, pakaian hitam mereka berubah kepada putih dan hijau.
4. Diberi nama Aisyah dan Khadijah. Seronok apabila diberitahu nama itu adalah nama-nama isteri Rasulullah s.a.w.
5. Masuk ke dalam badan kerana ada jin di dalam badan (sedia ada dalam badan murid S sebelum ini, SAKA? Allhua’lam) MENARIK mereka masuk.
6. Ketika Aisyah mencari jin-jin lain di dalam badan murid S, didapati ada 2 jin di tengkok murid S, 2 jin di tulang belakang dan 5 jin di tulang sulbi.
7. Setiap kali Aisyah nampak jin-jin tersebut, dia seperti ketakutan dan sakit. Rupanya dia diugut bunuh dan dipukul oleh jin-jin tersebut (nampaknya jin-jin tersebut lebih kuat berbanding Aisyah)
8. Dengan izin Allah s.w.t Aisyah dibekalkan pelindung diri ayatul Qursi, senjata dan dimasukannya ke dalam linkungan Yasin: 9 agar dia tidak dilihat dan dibelasah oleh jin-jin tersebut ketika kembara mencari mereka.
9. Aisyah melihat jin-jin tersebut ada yang tua dan muda.
10. Aisyah gembira apabila diberitahu bahawa tindakannya itu serba sedikit dapat membantu murid S daripada kezaliman jin-jin lain yang tinggal di dalam badan murid S dan Allah s.w.t. sahaja akan memberikan ganjaran diatas usahanya itu.
11. Aisyah dan Khadijah hendak ke SM. Sempat juga saya bertanya Hassan dan Hussain yang dihantar ke SM sebelum ini. Katanya “saya nampak mereka sedang belajar tentang agama Islam”. Subhanallah.
12. Aisyah dan Khadijah keluar sendiri dari badan murid S ke dalam botol transit sebelum dihantar ke SM dengan izin Allah s.w.t.
13. Allhamdulillah.

Hari ini saya membaca panduan-panduan yang diberikan oleh guru dan sahabat-sahabat perawat. Syukran jazilan wa jazakumullahukhaira. InsyaAllah dengan panduan-panduan tersebut, Allah s.w.t akan memudahkan lagi urusan rawatan ke atas murid S.

Esok? Saya hanya bertawakkal kepada Allah s.w.t.

Khamis 30.07.2009

Hari ini adalah hari last murid S mengambil peperiksaan percubaan UPSR. Tiba sahaja di sekolah murid S sudah dikelilingi guru kelas dan rakannya. Dia kena masuk jin lagi. Saya hanya tidurkan sahaja jin dengan izin Allah s.w.t. supaya murid S dapat jawab peperiksaan dengan baik. Allhamdulillah. Allah s.w.t. menolong kami.

Hampir waktu balik, saya, guru-guru termasuk Guru Besar cuba berdialong dengan jin tersebut. Subhanallah, jin tersebut terlalu tua sampai tak mampu bercakap dengan jelas sehinggakan bibirnya terketar-ketar macam nenek . Allhamdulillah nak masuk Islam dan diberi nama Hawa. Banyak berdialog guna jari dan hangguk kepala. Maklumlah umur 100 lebih (umur manusia). Masuk kerana DITARIK oleh jin yang sedia ada di dalam badan murid S. Hanya dia seorang saja yang DITARIK masuk. Saya tidak banyak mengajukan soalan sebab kesian kat dia. Hawa nak ke Mekah. Saya membantunya keluar dengan membaca ayatul Qursi dan azan. Tapi dia tak mampu. Saya menggunakan kaedah tarik sambil membaca ayatul Qursi. Allhamdulillah. Dengan izin Allah dia dihantar ke Mekah. Mudah-mudahan di sana nanti dia dapat beribadat dan dikurniakan pahala berlipat ganda.

Malam ini malam Jumaat. Kebiasaanya pada malam ini saya dan guru-guru Tahun 6 bersama-sama murid Tahun 6 mengadakan Solat Hajat dan bacaan Yasin untuk peperiksaan UPSR. Malam ini murid S juga datang (lupa bagitau supaya tak payah datang). Apapun yang bakal terjadi saya serahkan pada Allah s.w.t.

Ye, semasa bacaan Yasin dia sudah menggigil, menangis dan kesakitan. Jin baru sudah memasuki badannya ketika datang ke sekolah untuk majlis ini. Saya biarkan dia begitu buat sementara dan asingkan dia daripada jemaah kawan-kawannya apabila selesai bacaan Yasin.

Setelah selesai solat Isyak dan menyampaikan sedikit tazkirah, saya mula membaca ayat-ayat al-Quran menggunakan pembesar suara. Apabila ayahnya sudah sampai di surau sekolah, saya mula berdialog dengan jin tersebut. Malam itu saya ditemani 2 orang pengawal keselamatan sekolah (abang guard), 2 orang guru berserta ayah murid S.

Ayah murid S ada memberitahu saya bahawa tengahari tadi dia mendapat panggilan dari seseorang yang tidak dikenali supaya datang ke sekolah untuk menjenguk anaknya. Dia ingat pihak sekolah yang telefon. Menurutnya, suara pemanggil tersebut kurang jekas tapi macam suara kanak-kanak dan no. tel pemanggilnya tidak tertera di dalam handphone ayah murid S. Tanpa berlengah dia terus ke sekolah untuk melihat anaknya. Bila sampai di sekolah dia tengok anaknya ok je. Jadi dia pun balik semula. Ayah murid S bertanya pada saya, siapa yang membuat panggilan tersebut ? Entah, setahu saya kat sekolah ini tidak ada murid yang membawa handphone. Siapa yang buat panggilan ? Allahua’lam.

Hasil dialog tersebut, jin tersebut Allhamdulillah memeluk Islam (diberi nama Umar-mengambil nama sempena keberanian Syaidina Umar al-Khataab r.a.) dan bersetuju ikhlas kerana Allah untuk menjadi “spy” bagi mengintip dan membuat siasatan terhadap jin-jin yang sedia ada di dalam badan murid N. Saya mengajarkannya ayat Qursi dan Yasin : 9 supaya dilindungi Allah ketika menjalankan siasatan tersebut.

Semasa rawatan tersebut, saya juga memohon kepada Rabbuljalil agar dihadirkan ketua jin yang selama ini bersembunyi di dalam badan murid N. Allhamdulillah, ketua jin tersebut hadir dengan muka yang bengis. Dia jin kafir. Tidak sempat untuk berdialog dengannya lebih lanjut kerana tiba-tiba sahaja elektrik terputus. Gelap-gelita. AllahuAkbar. Lebih kurang 5 minit elektrik pulih kembali. Pada ketika itu ketua jin sudah hilang, yang ada hanyalah Umar. Saya bermohon kembali kepada Allah s.w.t. untuk berdialong dengan ketua jin sekali lagi. Akhirnya dia hadir dengan muka bengisnya. Hadirnya ketua jin tersebut, sekali lagi elektrik terputus, suasana di dalam surau gelap-gelita. Apakah ini taktik atau sabotaj dari jin-jin atau kebetulan sahaja ? Kerana menurut pemahaman saya, jin menambah kekuatannya apabila waktu gelap. Allahu’alam.

Jam sudah menunjukkan 10.00 malam, saya hanya mengingatkan Umar supaya pohonlah pertolongan kepada Allah s.w.t. jika mengalami kesulitan ketika melakukan misi intipan selama 3 hari selepas ini. Murid S disedarkan kembali. Moga Allah memberikan pertolongan dan ganjaran di atas usaha Umar untuk menyelamat murid S daripada kezaliman jin-jin kafir di dalam badan badan anak Adam tersebut. Amin.

Esok saya tidak ada di sekolah kerana ada taklimat di PPD Rompin. Guru kelas murid S memberitahu kepada ayahnya supaya anaknya tidak perlu hadir ke sekolah kerana ada latihan kebakaran. Jika ada apa-apa yang berlaku kepada anaknya, guru-guru tidak dapat memberikan tumpuan penuh kepadanya kerana sibuk menguruskan murid-murid lain untuk latihan kebakaran di sekolah.

Jumaat 31.07.2009


Ke Taklimat di PPD Rompin.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO