Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Wednesday, August 5, 2009

Daku Hamba Yang Kerdil Lagi Daif

Assalamualaikum w.b.t.

Bila membaca catatan blog-blog Perawat Islam, ternyata saya berasa begitu kerdil lagi daif dalam ilmu Perubatan Islam ini. Apatahlagi bila mendapati banyak kursus Perubatan Islam dan yang berkaitan dengannya telah dan akan diadakan. Allah sahaja yang tahu betapa hati ini melonjak-lonjak untuk mengikutinya. Tapi apakan daya, masa dan peluang tidak mengizinkan saya untuk menghadirinya dan menambahkan lagi ilmu di dada. Kerana saya sedar, ilmu tentang Perubatan Islam yang ada saya selama ini terlalu sedikit dan nipis. Tidak lain, saya mempelajari ilmu ini semata untuk mendekatkan diri kepada Allah Penciptaku dan menolong sesama insan yang memerlukan.

Apabila merawat pesakit saya hanya berikhtiar sekadar yang termampu dan selebihnya saya serahkan kepada Allah s.w.t. La yukalifullahu nafsan illa wus'aha : Allah tidak memberati seseorang melainkan dia mampu menanggungnya.

Apapun, saya berdoa kepada Allah s.w.t. agar suatu hari nanti Dia akan memudahkan dan memberikan ruang serta masa untuk saya menimba ilmuNya ini melalui kursus-kursus Perubatan Islam yang akan diadakan. InsyaAllah.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO