Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Thursday, July 16, 2009

Ustaz Sy***** Tak Bergerak Dari Tadi Lagi!


Bismillahirahmanirahim.
Assalamualaikum dan Salam Mesra.

Lebih kurang pukul 12.00 tghari semalam, saya bercadang untuk menulis sedikit perkongsian tentang sambungan pengujian saya terhadap murid saya yang berkongsi mata dgn jin. Tetapi hasrat itu tidak tercapai kerana, tiba-tiba sahaja datang seorang pengawas Tahun Enam dalam keadaan mengelabah. Katanya "Ustaz,Sy**** tidak bergerak dari tadi lagi!"

Tanpa banyak cakap saya terus ke kelas Tahun Enam dan mendapatkan murid tersebut yang pada itu sedang dikerumuni oleh rakan2nya. Memang benar murid perempuan tersebut tidak bergerak malah matanya tidak berkedip dan mulutnya tertutup dan tidak bercakap. Bila di periksa nadi tangannya, MashaAllah tiada. Tangannya semacam tidak ada darah mengalir. Saya bertanya kepada kawan sebelahnya samaada Sy*** bernafas atau tidak. Katanya bernafas, lega hati saya. Saya juga meminta kawannya merasakan degupan jantung Sy***. Katanya, berdegup kencang. Allhamdulillah.

Dalam fikiran saya yang daif ini, jika degupan jantung yang kencang daripada biasa ia adalah di antara tanda2 adanya jin di dalam badan.Saya bertanya banyak kali padanya tapi tidak berjawab. Saya sapukan air Yasin(kebiasaannya murid Tahun 6 membawa air Yasin yang dibaca secara beramai2 setiap malam Jumaat sebagai aktiviti UPSR)ke muka murid tersebut tetapi tidak juga sedarkan diri.

Murid tersebut tidak bergerak dalam keadaan menulis ketika duduk. Matanya tak berkelip dan pandang ke hadapan. Tangan kanannya memegang pensil nak (menulis) dan tangan kiri di atas meja. Badan kaku tegap (tapi tak mengeras seperti patung). Dalam kebingungan itu saya terlupa untuk mengambil gambarnya untuk disimpan atau diletakkan di dlm catatan ini. Ada hikmahnya. Gambar di atas adalah gambar hiasan sahaja.

Pada awalnya, reaksi murid ini tidak disedari oleh rakan di sebelahnya.Kerana murid ini terkenal dengan sikap pendiamnya. Saya minta kawan2 mengangkat Sy*** untuk dibawa ke surau. Tak boleh angkat,tak bergerak dan berat (badan murid ini agak besar dan berisi badannya). Jadi saya minta dia dibiarkan di situ dan meminta semua murid Tahun 6 yang lain berpindah ke kelas yang kosong ke tingkat atas.Guru yang lain datang membantu dan menyedarkan Sy***. Tapi semuanya tak jalan. Sah ini gangguan jin.

Teringat saya tentang kisah Abumujahid yang saya baca sebelum ini. Saya nak buat kaedah sebagaimana Abumujahid dan sahabat2 perawat tersebut. Tapi kes ini tak sama, kerana murid ini duduk tidak bergerak dan mata celik tapi tak berkelip2 bukannya tidur atau tak sedarkan diri. Apapun, saya mulakan dulu dengan membaca ayat Allah untuk perlindungan diri,hadirin yang ada di situ dan tempat.

Seterusnya saya membaca ayat2 rukyah yang diselang-seli dengan azan sambil spry ke muka dan tangan murid tersebut. Tapi tiada reaksi apa2 pun, malah semasa spry ke muka, matanya tidak berkelip sedikitpun. Kaedah membaca rukyah dengan menggunakan besi rawatan (saya selalu simpan besi rawatan yang diijazahkan Tuan Guru Ustaz Majid dalam beg laptop), kaedah picit tempat kebiasannya persembunyian jin (rahang) dan kaedah tepuk dilakukan, tetapi hasilnya sama, murid tetap kaku dan tidak mahu bercakap. Cuma ketika menggunakan kaedah bercakap melalui jari, adalah pergerakan jari yang sedikit dan lemah. Begitu juga, percakapnnya agak perlahan dan lemah apabila dibacakan ayat pembuka. Nak bagi salam pun lemah dan perlahan (jin tersebut Islam). Kenapa ye jadi begitu? Ya Allah, berikan ilham kepada hambamu ini untuk merawatnya.

Kemudian saya membaca ayat2 rukyah sambil meletakkan tangan ke atas kepala murid. Ini adalah kaedah asas yang saya pelajari seawal melibatkan diri dalam dunia Perubatan Islam ini sehinggalah ia diijazahkan oleh Ustaz Hj. Abdul Malek . Semasa membaca surah ar-Rahman ayat 33-36, badan murid itu ada bergegar sedikit. Saya ulang ayat tersebut berkali2, tapi lama-kelamaan gegaran itu hilang dan murid kaku seperti sedia kala. Kemudian saya teringat pesanan Ustaz Hj. Abdul Malek, sekiranya pesakit tak sedarkan diri dan pengsan, bacakan 83 kali ayat terakhir ayat Qursi, insyaAllah sedar. Tapi ini bukan kes pengsan. Ya Allah tolongilah daku. Walaubagaimanpun, saya teruskan juga membaca ayat2 rukyah.

Tiba2, seorang murid telah membawa murid yang boleh melihat jin yang saya bicarakan sebelum ini(murid2 kat sekolah ini menggelarkan dia "Tok Bomoh"). Setelah selesai membaca ayat2 rukyah yang terpilih, saya cuba tanya murid tersebut.

Saya : Ada jin tak pada murid ini ?
Murid : Ada, ada 3 ekor.1 1slam dan 2 kafir.
Saya : Mereka sedang buat apa dlm badannya ?
Murid : Sedang berperang.
Saya : (Tergamam)Kenapa mereka berperang, cuba kamu tanya?
Murid : Tak tahu. Tak boleh tanya sebab saya tak boleh dengar,lihat saja boleh. Yang Islam cedera teruk.
Saya : Kat mana mereka berperang ?
Murid : Kat tengkok.

Pada hemat saya yang jahil ini,jin Islam ini cuba mempertahankan dan menghalau jin kafir yang masuk ke dalam badan Sy***

Saya : Ok, dgn izin Allah saya akan berdoa untuk kesembuhan cedera yang dialami jin Islam dan memberikannya satu pedang.InsyaAllah. (Saya membacakan Selawat Syifa dan Selawat Tafrijiyyah)
Murid : Cederanya makin baik dan dia (jin Islam) dapat pedang. Tapi ustaz, pedang itu pendek sikit.
Saya : (Saya berdoa dan membaca sekali lagi bacaan di atas) Macam mana?
Murid : (Sambil tersenyum) aaa..pedang tu dah jadi panjang.
Saya : Saya akan membaca ayat perlindungan kepda jin Islam ini supaya dia mendapat perlindungan Allah daripada dibunuh oleh jin2 kafir dan saya akan membacakan ayat2 azab kepada jin2 kafir tersebut. Kamu lihat apa yang terjadi.(Lalu saya membacakan ayat2 tersebut).
Murid : 1 jin kafr telah mati.

Semasa proses rawatan ini ayah Sy*** telah datang (waktu persekolahan telah tamat,jam 1.30 tghari) dan dia mengatakan bahawa anaknya selalu begini kat rumah. Pening2, tak bercakap dan duduk diam sahaja (masa itu ayahnya hanya berada di sisi anaknya sahaja. Dia tak lihat lagi mata anaknya yang tak berkedip dari tadi lagi). Saya meminta ayahnya memanggil namanya, menepuk belakang dan memicit-micit tangan anaknya. Alangkah terkejutnya kerana tangan anaknya sejuk, tidak menyahut panggilannya dan tidak bergerak bila ditepuk2. Tak pernah pula jadi begini katanya.

Saya cuba jelaskan perkara sebenar yang berlaku. Baru dia sedar yang anaknya ini ada gangguan jin dalam badannya sekarang. Pakcik ini juga mengatakan bahawa anaknya dan isterinya pernah mendapatkan rawatan dari seorang bomoh satu masa dulu dan isterinya masih lagi sakit sehingga sekarang.

Masa dah lewat, sudah 2 jam Sy*** kaku tidak bergerak,bercakap dan berkelip. Jadi saya ambil keputusan untuk tidurkan dulu 2 jin yang masih lagi berada di dalam badannya. Bila saya tidurkan jin2 tersebut, murid (yang nampak makhluk halus)mengatakan bahawa mereka telah bergerak turun ke tulang belakang Sy** dan kesemuanya dalam keadaan letih. Moga Allah menidurkan mereka buat seketika.

Masalah baru pula timbul, iaitu apabila saya cuba menyedarkan Sy***. Berbagai kaedah menyedarkan pesakit digunakan, tetapi dia tetap begitu. Allahu Akbar, tolongilah kami. Akhirnya saya diilhamkan Allah supaya mencari 2 biji limau nipis dan satu botol air. Saya meminta guru yang ada berhampiran dgn saya supaya mendapatkan bahan2 tersebut.

Allhamdulillah dapat. Limau nipis tersebut saya picitkan di hadapan hidung Sy*** supaya dia terhidu bau limau nipis. Allhamdulillah dia sudah mendengar percakapan kami, tapi tak boleh bercakap lagi.Kemudian saya bacakan ayat rukyah dengan kuat di telinga kanan sambil memegang botol air yang terbuka penutupnya.
Saya menyuruhnya mendengar bacaan tersebut sambil mengenggam 2 biji limau nipis. Selesai bacaan ayat2 rukyah, segelas air yang dibacakan ayat2 rukyah tadi diberi minum kepadanya.Allhamdulliah dia sudah sedar sepenuhnya, matanya sudah berkelip dan boleh bercakap. Katanya dia terlalu letih.

"Ustaz, jin kafir itu telah keluar bila Sy*** minum air tadi. Jin Islam masih lagi berada dalam badan dalam keadaan baring (mungkin tidur, mungkin lemah kerana berperang tadi)". Demikianlah kata2 murid saya yang berkongsi mata dgn jin. Saya peringatkan kepada jin Islam " Jika kau menolong kerana Allah, apabila engkau sedar dan sembuh nanti setelah anak Adam ini meminum air rukyah ini, keluarlah kamu kerana Allah. Mudah2an Allah memberikan ganjaran kepada mu. Dan jika kau membantu kerana sesuatu selain Allah, maka dgn izin Allah air rukyah ini akan membakarmu "..

Semasa Sy*** sedar sepenuhnya sempat saya bertanya kenapa dia jadi begitu. Katanya, "Semalam semasa menghadiri kelas tuisyen malam, semacam ada sesuatu yang melihat saya ketika berada di dalam kelas dan akhirnya dia mengikut saya balik ke rumah. Entah kenapa hari ini ketika berada di dalam kelas tiba2 sahaja saya tidak boleh bergerak. Saya dengar kawan2 memanggil nama saya, tapi saya tak boleh bergerak dan menjawabnya. Lama-kelamaan saya sudah tidak dengar dan tidak tahu apa yang terjadi".

Akhir rawatan, saya bekalkan air rukyah tadi kepada ayah Sy*** supaya diberi minum dan mandi selama 7 hari berturut-turut.

Hari ini saya memanggil Sy*** untuk mengetahui perkembangannya. Allhamdulillah, petang semalam dia sudah dapat pergi sekolah agama dan hadir ke kelas tuisyen pada malamnya. Hari ini pun ok.Tapi menurutnya ada lagi rasa takut2 bila berada di sekolah pada waktu malam. InsyaAllah dia kian sembuh.

Persoalan :
1.Apakah benar apa yang diperlihatkan kepada murid yang berkongsi mata dengan jin itu? Allah lebih mengetahui.
2. Siapakah jin Islam yang berada di dalam badan Sy*** . Mungkin jin saka,jin tempias dari maknya yang sakit atau jin yang ikhlas membantu kerana Allah? Bagi saya, semua itu tidak penting. Yang penting kita merawat dan mengharapkan kesembuhan pesakit daripada Allah.
3. Kalau benar jin2 tersebut berperang di dalam badan pesakit, kenapa mereka membuat pesakit menjadi kaku? Ini yang buat saya berfikir dan tidak tahu jawapannya.

Ya Allah, berilah kami kemenangan. Maka sesungguhnya Engkau sebaik-baik yang memberikan kemenangan. Aminn.Wallhu'alam.

1 Comentário:

alfirus said...

"Apakah benar apa yang diperlihatkan kepada murid yang berkongsi mata dengan jin itu? Allah lebih mengetahui."

Susah kalau perawat tidak nampak apa yang terjadi. Kalau dengan bantuan dari jin, kebiasaannya banyak muslihat.

mungkin boleh di kesan benar atau tidak apa yang di lihat dan ketelusan jin N tersebut dengan kita sendiri membuat muslihat. Sebagai contoh, kita mengatakan bahawa kita hendak berikan 'senjata' kepada jin islam yang berada di dalam badan pesakit kepada N. Kemudian kita buat bacaan apa-apa jua surah yang tidak berkaitan dengan niat untuk mengetahui kebenaran. Kemudian cuba tanya apa yang N nampak.

Harap2 ia dapat membantu

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO