Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Tuesday, July 28, 2009

Diari Rawatan Murid S 2

Isnin 27.07.2009

Selepas perhimpunan pagi , murid S masuk ke kelas. Disebabkan guru Z memarahi murid-muridnya kerana tidak hadir kelas malam, murid S jadi berdebar-debar. Peluang inilah untuk jin masuk ke dalam badannya. Guru Z memberitahu saya, dan murid S diminta dibawa ke bilik guru (bersebelahan kelas murid S) oleh rakan-rakanya. Nak bawa naik ke surau tingkat atas, kawannya tak larat nak papah. Seperti biasa, saya akan memperdengarkan ayat-ayat rukyah melalui komputer saya sambil menggunakan Teknik Rotan Objek. Dua orang kawannya diminta menemaninya sambil buat kerja sekolah di situ. Seperti biasa juga murid S akan menangis dan menahan kesakitan tanpa bercakap sepatah kata pun.

Saya tinggalkan murid S dan kawan-kawannya sambil diperhatikan guru yang ada di dalam bilik tersebut kerana saya ada kelas. Hari ini masa mengajar saya full, jadi saya biarkan murid S mendengar ayat-ayat rukyah sambil diperhatikan oleh guru dan 2 orang kawannya takut-takut murid S menjerit atau mengamuk.

Masa sudah hampir waktu rehat, jadi saya bermohon pada Allah s.w.t.untuk tidurkan jin supaya murid S dapat pergi makan. Sebelum itu saya mencari tempat jin duduk dengan mengepitkan besi (copstik) di jari-jari kaki murid S. Allhamdulilah, saya sudah dapat tahu di mana jin duduk dalam badan murid S. Nanti senang untuk dirawat. Kemudian saya tidurkan jin. Dengan izin Allah jin tersebut tidur. Tapi murid S juga turut tertidur. Saya membaca ayat al-Quran mohon agar Allah sedarkan murid S. Allhamdulillah murid S sedar dan dapat makan roti yang dibelikan oleh kawannya.

Lepas rehat, saya ada kelas lagi. Jadi saya tinggalkan murid S bersama kawannya sambil diperdengarkan azan pula. Menurut kawannya, semasa azan diperdengarkan tanpa henti, jin di dalam badan bersuara mengatakan “sakit…panas….nak keluar…”. Bersuara juga akhirnya. Kata anak murid saya ni lagi, murid S terasa sakit bila minum air yang dirukyah. Sempat juga dia bertanya kafir atau Islam (maklumlah dah biasa tengok saya merawat murid S). Rupanya jin kafir.

Habis kelas pada hari itu saya terus merawat murid S. Pada awalnya jin di dalam badan tidak mahu bercakap, tapi akhirnya bersuara dan menjawab soalan saya. Allhamdulillah.

Hasil dialog :
1. Ada 2 jin kafir.
2. Tidak ada keluarga dan tidak bernama (diberi mana Hassan dan Hussin setelah memeluk Islam)
3. Mereka masuk melalui jari-jari tangan dan kaki apabila murid ini lupa memagar diri dengan ayat al-Quran.
4. Masuk kerana murid ini terlalu lemah dan boleh buat apa saja di dalam badan S.
5. Berasal dari perkampungan jin yang ada berdekatan dengan padang bola sekolah.
6. Lebih kurang beratus jin tinggal di sana dan ada Ketua Kampung.
7. Ramai lagi jin yang menanti untuk masuk ke dalam murid S.

Allhamdulillah setelah didakwah dan diperlihatkan Serambi Madinah dengan izin Allah, mereka keluar melalui jari kaki untuk masuk ke dalam “botol transit” sebelum di hantar ke SM untuk mendalami agama Islam. SEMUA YANG BERLAKU ADALAH KERANA PERTOLONGAN ALLAH S.W.T. Saya tidak ada kekuatan, hanya berdoa dan membacakan al-Quran.

Esok macammana pula ? Sebab murid S akan mengambil peperiksaan percubaan UPSR. Saya hanya bertawakkal kepada Allah s.w.t.

Selasa 28.07.2009

Hari ini murid S menghadapi peperiksaan percubaan UPSR. Dia diasingkan daripada rakan-rakan ketika menjawab soalan peperiksaan. Awal pagi lagi disuruh bacakan ayat-ayat pagar diri. Subuh tadi dia tidak memagar dirinya dengan bacaan tersebut dan tidak membaca zikir sebagaimana yang disuruh.

Risau takut-takut masuk je pintu sekolah, jin-jin di sekolah terus masuk ke dalam badannya. Apapun setelah dia ditempatkan di meja yang dikhaskan saya terus memagar kawasan mejanya dengan ayatul Qursi dan menabur garam.

Allhamdulillah, sepanjang peperiksaan hari ini dari pagi sampai tamat persekolahan dia tidak diganggu jin. Saya mengingatkan supaya memagarnya diri dan membaca doa sebelum keluar dari kawasan yang dipagar samada nak ke tandas atau kantin. Dan membaca bismillah…apabila nak masuk semula ke tempat itu. Allhamdulillah semua dalam pengawasan Allah s.w.t.

Tetapi apabila tamat waktu persekolahan, belum sempat sampai pintu keluar pagar sekolah dia telah dipimpin oleh 2 rakannya dan dibawa ke bilik guru. Allahu Akbar. Masuk jin lagi. Dalam hati saya bertanya, adakah dia tak pagar diri semasa keluar nak balik tadi? Adakah dia kurang pandai membaca al-Quran (dalam pemerhatian saya dia mengambil begitu lama masa untuk membaca teks al-Fatihah, ayat Qursi dan 3 Qul yang saya bagi. Dan murid S ini amat pendiam sehinggakan suara ketika membaca ayat-ayat tersebut tidak kedengaran ).

Pada pendapat saya yang daif ini, jin-jin sudah lama menunggu untuk masuk diluar kawasan yang dipagar tadi. Cuma tunggu ada peluang dan ruang terbuka sahaja untuk masuk.Saya memohon doa kepada Allah s.w.t. agar jin yang masuk tadi tertidur dan murid ini dapat balik ke rumah. Bila habis baca Selawat Tafrijiyyah sahaja jin tersebut tertidur dan murid tersebut pun turut tertidur. Saya sedarkan dia,allhamdulillah murid S sedar dalam keadaan terpinga-pinga.Saya bertanya kepadanya, adakah kamu baca ayat pemagar diri sebelum keluar? Dia hanya mengangkuk kepala. Adakah kamu pandai membaca al-Quran dengan lancar dan betul? Dia hanya diam.

Esok murid S ada peperiksaan percubaan UPSR lagi. Macammana dia nak jawab soalan kalau asyik dimasuki jin? Apakah lagi ikhtiar yang harus dilakukan? Ya Allah, Tuhan Yang Maha Mengetahui, bantulah kami. Amin.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO