Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Thursday, June 25, 2009

Laptop Ghaib


Assalamualaikum... dan salam ukhuwah.

Kali ini ingin saya kongsi catatan yang berkaitan dengan Laptop Ghaib (LG) yang dimiliki oleh murid lelaki sekolah saya dalam catatan yang lepas. Bila disoalselidik, laptop itu akan muncul apabila murid tersebut berniat untuk menggunakannya. Samaada untuk mencari ayat pelindung diri atau melakukan rawatan.

Ooo..rupanya, dalam LG tersebut ada ayat2 pelindung diri dan ayat2 untuk melakukan rawatan. Menurutnya, dia boleh mengubati berbagai penyakit (fizikal dan spritual). Ramai orang di kawasan sekitar dan luar kawasan yang datang untuk berubat. Ada yang sembuh ke? Tak tahu katanya. "Saya hanya berubat, tapi tidak tanya pula mereka itu sembuh ke tidak selepas itu".Menurutnya lagi, jika ada orang datang dan memberitahu tentang sesuatu penyakit, dia akan membuka LG untuk mencari ayat2 rawatan yang sesuai dgn. penyakit tersebut dan melakukan proses rawatan sebagaimana yang tercatat dalam LG nya. Ayat2 rawatan yang terdapat di dlm LG itu adalah ayat2 al-Quran katanya.

Siapa, dari mana, kenapa dan bila dia mendapat LG tersebut? Menurutnya, dia mendapat LG tersebut dari seorang "Syeikh" yang hadir dlm mimpi ketika tidurnya setahun yang lepas. Nama syeikh tersebut "Syeikh Ahmad" (betul2 roh syeikh atau jin). Mengikut pembacaan saya yang lemah, roh kita memang boleh bertemu dgn roh orang yang sudah meninggal ketika di dlm mimipi, tetapi roh itu disekat oleh Allah apabila dia hendak mengikut kita ke alam dunia. Allah lebih mengetahui.

Persoalannya, adakah murid yang sebegitu (nakal,jarang solat dll)akan menginginkan roh yang baik seperti "Syeikh" tersebut berjumpa dgn.nya dan memberikannya LG yang ada di dlm.nya ayat2 rawatan dan perlindungan? Syeikh ini juga ada memberikannya benda2 pelik seperti kertas2 dan kain2 lama yang di dlmnya mengandungi ayat2 al-Quran dan abjad huruf jawi (macam azimat). Bila terjaga, benda itu ada di dlm. genggamannya. Saya pernah melihat pemberian2 tersebut. Tapi tak ambil gambar. Syeikh ini juga ada mengajarkan ilmu perubatan apabila dia menghadapi sesuatu masalah rawatan penyakit yang tidak dapat diubati atau tidak ada maklumat dlm LG.

Jawapan siapa Syeikh tersebut terjawab apabila, baru2 ini murid tersebut ada menceritakan bahawa sekarang ini Syeikh tersebut sudah mampu bertemu dgnnya dalam keadaan sedar (tidak tidur). Maka sahlah pada pendapat saya yang daif ini, Syeikh tersebut adalah jin.

Sekarang Syeikh dan LG tersebut sentiasa ada bersama2 murid itu ke mana sahaja dia pergi. Kenapa jin tersebut ingin menjadikan murid tersebut sebagai seorang perawat dgn mengajarkan dan memberikan dia benda2 yang pelik2? Pembaca cubalah cari jawapannya sendiri.

Tetapi dapatan saya dari kisah ini :
1. Jin Islam yang kurang iman/kafir berbangga kerana mendampingi dan memberi bantuan kepada manusia.
2. Jin Islam yang kurang iman/kafir menolong manusia kerana "ada udang disebalik batu" bukannya kerana Allah-tapi utk menyesatkan manusia.
3. Alam jin pun ada kemodenan seperti manusia.
4. Janganlah kita (manusia) merasakan bahawa mereka itu (jin) hebat dek kerana mereka tidak nampak dan mempunyai benda2 yang tidak kelihatan oleh penglihatan manusia. Sedarlah manusia adalah Kahlifah di muka bumi ini. Dan ALLAHLAH YANG MAHA HEBAT DLM SEGALA2NYA. Wallahu'alam.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO