Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Monday, June 29, 2009

Jin Liar


Assalamualaikum...

Beberapa hari yang lepas suami kakak ipar saya meminta saya untuk merawat isterinya. Katanya, isterinya ini kerap "ditindih" jin apabila tidur di rumah emaknya. Penyakit angin di dalam badan makin menjadi2. Baru2 ni, kaki isterinya sejuk apabila tiba waktu asar.

Sebelum ini, ada juga dia meminta merawat isterinya. Tapi yang menjadi masalahnya ialah anak2 kecilnya. Yang sulung berumur dua tahun dan seorang lagi lapan bulan. Apabila saya mula sahaja merawat, anak sulungnya yang sedang asyik bermain, tiba2 saja akan terus menerkam ibunya yang sedang dirawat. Seolah2 sengaja mengganggu proses rawatan. Manakala yang seorang lagi sedang lena tidur, tiba2 saja menangis dan mengamuk di dalam buai.

Kejadian yang sama ini sering berlaku apabila mulanya proses rawatan sehinggakan rawatan tersebut terganggu. Dalam hati saya, inilah taktik jin untuk mengganggu perawat dalam proses rawatan menyebabkan ia dapat menghilangkan tumpuan perawat atau menangguhkan rawatan.

Kali ini saya minta pada suami agar diasingkan anak2 ini ketika proses rawatan dilakukan. Anak2 boleh ditinggalkan bersama neneknya ketika proses rawatan dilakukan. Oleh yang demikian, pada hari yang dijanjikan, mereka tinggalkan anak2 bersama neneknya di rumah saya. Manakala saya dan pasangan ini ke surau KIP berdekatan untuk memulakan proses rawatan. Biasanya kalau ada orang minta tolong, kat surau inilah saya merawat. Harap2 anak2 mereka kali ini tidak meragam ketika proses rawatan dilakukan ke atas ibu mereka insyaAllah.

Seperti biasa, saya akan memohon pertolongan Allah agar tempat rawatan dilindungi daripada anasir jahat. Maklumlah, kat sini ada ramai pemerhati dikalangan jin2. Setelah pesakit beristigfar dan syahadah, saya membaca ayat2 Allah untuk memanggil jin pengganggu. Sebab pada tanggapan saya yang jahil ini, jin yang mengganggu pesakit ini tidak berada di dlm badan. Dia dah cabut awal2. Selepas itu saya meminta pesakit menutup mata dan mendengar ayat2 azab. Pada masa yang sama saya membacakan beberapa ayat al-Quran pada beberapa biji limau nipis dan air.
.
Rawatan di akhiri dgn kaedah tarik menggunakan serban dan membaca ayat pelindung dan doa kesembuhan dan kesyukuran kehadarat Illahi. Saya membekalkan ayat2 rukyah kpd mereka sebagai amalan mereka dan membuat air rukyah sendiri untuk dibuat mandi dan minum. Di samping itu juga, saya meminta suaminya membakar bata bila balik nanti selama 3 hari berturut-turut untuk mengetahui reaksi penyakit isterinya seterusnya sekiranya ada lagi yang tersisa.

Selama 3 hari 3 malam bata dibakar, suami ada memberitahu bahawa pada awal2nya isteri ada rasa mual2 (loya)sekejap. Tetapi hari berikutnya, rasa mual itu sudah tiada. Allhamdulillah.

Apa yang berlaku adalah kehendak Allah. Saya tidak ada punyai apa2 kekuatan dan kehebatan. Walahaulawalquwataillabillah.Wallhu'alam.

2 Comentários:

Panglima said...

Salam en adnan.Saya pun berminat nak belajar dengan Ustaz Majid.Cuma masa dan kewangan tidak mengizinkan lagi.Tambahan pula ada anak kecil.Harapnya satu hari nanti dipermudahkan Allah jua akhirnya hasrat saya ini.

M. ADNAN (abuhumaira) said...

Salam Panglima. Moga dipermudahkan Allah niat yang baik, InsyaAllah.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO