Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Monday, June 29, 2009

Jin Liar


Assalamualaikum...

Beberapa hari yang lepas suami kakak ipar saya meminta saya untuk merawat isterinya. Katanya, isterinya ini kerap "ditindih" jin apabila tidur di rumah emaknya. Penyakit angin di dalam badan makin menjadi2. Baru2 ni, kaki isterinya sejuk apabila tiba waktu asar.

Sebelum ini, ada juga dia meminta merawat isterinya. Tapi yang menjadi masalahnya ialah anak2 kecilnya. Yang sulung berumur dua tahun dan seorang lagi lapan bulan. Apabila saya mula sahaja merawat, anak sulungnya yang sedang asyik bermain, tiba2 saja akan terus menerkam ibunya yang sedang dirawat. Seolah2 sengaja mengganggu proses rawatan. Manakala yang seorang lagi sedang lena tidur, tiba2 saja menangis dan mengamuk di dalam buai.

Kejadian yang sama ini sering berlaku apabila mulanya proses rawatan sehinggakan rawatan tersebut terganggu. Dalam hati saya, inilah taktik jin untuk mengganggu perawat dalam proses rawatan menyebabkan ia dapat menghilangkan tumpuan perawat atau menangguhkan rawatan.

Kali ini saya minta pada suami agar diasingkan anak2 ini ketika proses rawatan dilakukan. Anak2 boleh ditinggalkan bersama neneknya ketika proses rawatan dilakukan. Oleh yang demikian, pada hari yang dijanjikan, mereka tinggalkan anak2 bersama neneknya di rumah saya. Manakala saya dan pasangan ini ke surau KIP berdekatan untuk memulakan proses rawatan. Biasanya kalau ada orang minta tolong, kat surau inilah saya merawat. Harap2 anak2 mereka kali ini tidak meragam ketika proses rawatan dilakukan ke atas ibu mereka insyaAllah.

Seperti biasa, saya akan memohon pertolongan Allah agar tempat rawatan dilindungi daripada anasir jahat. Maklumlah, kat sini ada ramai pemerhati dikalangan jin2. Setelah pesakit beristigfar dan syahadah, saya membaca ayat2 Allah untuk memanggil jin pengganggu. Sebab pada tanggapan saya yang jahil ini, jin yang mengganggu pesakit ini tidak berada di dlm badan. Dia dah cabut awal2. Selepas itu saya meminta pesakit menutup mata dan mendengar ayat2 azab. Pada masa yang sama saya membacakan beberapa ayat al-Quran pada beberapa biji limau nipis dan air.
.
Rawatan di akhiri dgn kaedah tarik menggunakan serban dan membaca ayat pelindung dan doa kesembuhan dan kesyukuran kehadarat Illahi. Saya membekalkan ayat2 rukyah kpd mereka sebagai amalan mereka dan membuat air rukyah sendiri untuk dibuat mandi dan minum. Di samping itu juga, saya meminta suaminya membakar bata bila balik nanti selama 3 hari berturut-turut untuk mengetahui reaksi penyakit isterinya seterusnya sekiranya ada lagi yang tersisa.

Selama 3 hari 3 malam bata dibakar, suami ada memberitahu bahawa pada awal2nya isteri ada rasa mual2 (loya)sekejap. Tetapi hari berikutnya, rasa mual itu sudah tiada. Allhamdulillah.

Apa yang berlaku adalah kehendak Allah. Saya tidak ada punyai apa2 kekuatan dan kehebatan. Walahaulawalquwataillabillah.Wallhu'alam.


Baca Selanjutnya

Thursday, June 25, 2009

Laptop Ghaib


Assalamualaikum... dan salam ukhuwah.

Kali ini ingin saya kongsi catatan yang berkaitan dengan Laptop Ghaib (LG) yang dimiliki oleh murid lelaki sekolah saya dalam catatan yang lepas. Bila disoalselidik, laptop itu akan muncul apabila murid tersebut berniat untuk menggunakannya. Samaada untuk mencari ayat pelindung diri atau melakukan rawatan.

Ooo..rupanya, dalam LG tersebut ada ayat2 pelindung diri dan ayat2 untuk melakukan rawatan. Menurutnya, dia boleh mengubati berbagai penyakit (fizikal dan spritual). Ramai orang di kawasan sekitar dan luar kawasan yang datang untuk berubat. Ada yang sembuh ke? Tak tahu katanya. "Saya hanya berubat, tapi tidak tanya pula mereka itu sembuh ke tidak selepas itu".Menurutnya lagi, jika ada orang datang dan memberitahu tentang sesuatu penyakit, dia akan membuka LG untuk mencari ayat2 rawatan yang sesuai dgn. penyakit tersebut dan melakukan proses rawatan sebagaimana yang tercatat dalam LG nya. Ayat2 rawatan yang terdapat di dlm LG itu adalah ayat2 al-Quran katanya.

Siapa, dari mana, kenapa dan bila dia mendapat LG tersebut? Menurutnya, dia mendapat LG tersebut dari seorang "Syeikh" yang hadir dlm mimpi ketika tidurnya setahun yang lepas. Nama syeikh tersebut "Syeikh Ahmad" (betul2 roh syeikh atau jin). Mengikut pembacaan saya yang lemah, roh kita memang boleh bertemu dgn roh orang yang sudah meninggal ketika di dlm mimipi, tetapi roh itu disekat oleh Allah apabila dia hendak mengikut kita ke alam dunia. Allah lebih mengetahui.

Persoalannya, adakah murid yang sebegitu (nakal,jarang solat dll)akan menginginkan roh yang baik seperti "Syeikh" tersebut berjumpa dgn.nya dan memberikannya LG yang ada di dlm.nya ayat2 rawatan dan perlindungan? Syeikh ini juga ada memberikannya benda2 pelik seperti kertas2 dan kain2 lama yang di dlmnya mengandungi ayat2 al-Quran dan abjad huruf jawi (macam azimat). Bila terjaga, benda itu ada di dlm. genggamannya. Saya pernah melihat pemberian2 tersebut. Tapi tak ambil gambar. Syeikh ini juga ada mengajarkan ilmu perubatan apabila dia menghadapi sesuatu masalah rawatan penyakit yang tidak dapat diubati atau tidak ada maklumat dlm LG.

Jawapan siapa Syeikh tersebut terjawab apabila, baru2 ini murid tersebut ada menceritakan bahawa sekarang ini Syeikh tersebut sudah mampu bertemu dgnnya dalam keadaan sedar (tidak tidur). Maka sahlah pada pendapat saya yang daif ini, Syeikh tersebut adalah jin.

Sekarang Syeikh dan LG tersebut sentiasa ada bersama2 murid itu ke mana sahaja dia pergi. Kenapa jin tersebut ingin menjadikan murid tersebut sebagai seorang perawat dgn mengajarkan dan memberikan dia benda2 yang pelik2? Pembaca cubalah cari jawapannya sendiri.

Tetapi dapatan saya dari kisah ini :
1. Jin Islam yang kurang iman/kafir berbangga kerana mendampingi dan memberi bantuan kepada manusia.
2. Jin Islam yang kurang iman/kafir menolong manusia kerana "ada udang disebalik batu" bukannya kerana Allah-tapi utk menyesatkan manusia.
3. Alam jin pun ada kemodenan seperti manusia.
4. Janganlah kita (manusia) merasakan bahawa mereka itu (jin) hebat dek kerana mereka tidak nampak dan mempunyai benda2 yang tidak kelihatan oleh penglihatan manusia. Sedarlah manusia adalah Kahlifah di muka bumi ini. Dan ALLAHLAH YANG MAHA HEBAT DLM SEGALA2NYA. Wallahu'alam.


Baca Selanjutnya

Wednesday, June 17, 2009

Murid Sekolah


Assalamualaikum...

Bulan Julai 2008, rayuan perpindahan saya ke Semenanjung telah diterima.Sebelum ini saya berkhidmat di Sabah negeri di bawah bayu. Allhamdulillah. Perkara yang menarik perhatian saya apabila sampai di sekolah yang baru menurut penceritaan guru-guru di sini ialah :
1. Kawasan sekolah ialah kawasan perkampungan jin. Banyak kediaman mereka dibina di sekitar padang sekolah.
2. Ada seorang murid lelaki tahun 3(sekarang tahun 4)yang boleh nampak jin. Dia selalu mendakwa melihat jin-jin berkeliaran di dalam kelas dan kawasan sekolah.

Oleh yang demikian, cerita ini membuatkan saya tertarik dan inginkan kepastian. Maka saya berjumpa dgn murid tersebut untuk kepastian. Bila disoal selidik, ternyata cerita tersebut adalah betul.

Menurut murid tersebut, dia mula dapat melihat benda2 halus ini apabila dia selesai mendapatkan rawatan pembedahan batin dari seorang bomoh (Pada pandangan saya yang daif ini, mungkin bomoh itu telah memasukkan jin ke dlm badan murid tersebut dan dia berkongsi mata dgn makhluk tersebut).Murid ini hanya dapat melihat tetapi tidak dapat mendengar percakapan jin. Penglihatan murid ini hanyalah penglihatan yang tidak 100% jelas.Dia juga mendakwa bahawa banyak rumah2 jin yang terdapat di hujung padang sekolah dan ada jin-jin yang suka berkeliaran di kawasan sekolah dan kelas-kelas.

Yang mengejutkan saya, dia mengatakan bahawa ada 2 ekor jin (lelaki dan perempuan)ada bersama dgn saya di sekitar luar badan. Mereka sdg bercakap2 seperti berbincang sesuatu. Mereka ini sentiasa mengikuti saya ke mana sahaja. Menurut sangkaan saya, mereka ini adalah diantara "jin orang asli (sakai)" yang menganggu isteri saya sebagaimana yang diceritakan oleh seorang pesakit guru saya ketika dia menjadi simulasi semasa kursus menarik jin ke dlm botol di Kuang satu masa dahulu. Menurutnya, jin-jin tersebut sentiasa mencari peluang utk masuk ke dlm badan saya. Allhamdulillah, dgn pertolongan Allah mereka tak mampu.

Tanpa melengahkan masa, saya terus membaca beberapa ayat untuk menghalau dan membakar mereka dgn izin Allah. Menurut murid tersebut, semasa saya membaca ayat2 al-Quran mereka juga seperti membaca sesuatu. Lantas saya menggunakan kaedah tarik utk dihantar ke SM. Jin lelaki dpt di hantar ke sana dgn izin Allah, tetapi jin perempuan semacam berkeras untuk tidak dihantar ke sana sambil membacakan sesuatu. Tetapi dgn pertolongan Allah, akhirnya dia di izinkan Allah utk dihantar ke SM.

Yang mengejutkan saya lagi, ketika saya dan murid tersebut sedang bersoal-jawab, tiba-tiba sahaja murid tersebut membuat aksi seperti dicekik, aksi membuka sesuatu dan aksi menaip. Bila ditanya apa yang dia buat. Dia kata dicekik oleh jin yang berada ditingkat bawah (sedangkan kami berada ditingkat 4)kerana bercerita pasal jin-jin.Jin tersebut memanjangkan tangan (seperti cerita kartun PALSTICMAN). Aksi membuka dan menaip, menurut murid tersebut dia membuka laptop dan mencari ayat2 pelindung diri (advance jugak)supaya tidak dicekik. Katanya, dia selalu kena cekik oleh jin-jin. Hal ini lagi buat saya terkejut. Nanti kalau ada masa, saya ceritakan tentang laptop ghaib murid tersebut. Mana dia dapat laptop tersebut?

Dikesempatan ini juga, saya telah mengambil peluang (jika ada masa tidak mengajar) untuk memanggil murid tersebut dan membuat sedikit "Pengujian @ Eksperimen" ke atas dirinya berkaitan dgn hal2 yang melibatkan ayat2 ruqyah al-Quran, doa dsbgnya. InsyaAllah dlm catatan yang akan datang, saya akan menceritakan serba sedikit tentang dapatan eksperimen tersebut.Wallahu'alam.


Baca Selanjutnya

Friday, June 12, 2009

Masih Lagi Bertatih


Assalamualaikum...
Maha Suci Allah,terkejut juga saya kerana blog saya ini ada dibaca oleh pembaca pertama iaitu Sahabat Gua dan terus dimasukkan blog saya dalam senarai blog Perawat Islam. Seterusnya blog saya dilawati oleh Perawat-perawat Islam yang amat saya kagumi dan hormati dan para pembaca lain.

Rasa segan dan daif serta kerdil dlm. diri kerana asal blog ini hanya sebagai "cubaan" dalam mencatatan pengalaman saya sendiri dalam merawat gangguan makhluk halus dan bersedia untuk dipaparkan pada suatu masa nanti. Iaitu apabila saya rasakan dapat "berdiri dan berlari" dlm rawatan gangguan mahkluk halus ini.Sekarang ini saya masih lagi belajar untuk "bertatih" dlm arena ini.

Sebelum ini pun saya hanya banyak membaca blog2 yang berkaitan dgn. Perubatan Islam dan memperolehi banyak ilmu drpd mereka, mengambil pengalaman2 mereka sebagai iktibar dan panduan. Saya amat menghormati dan mengagumi mereka dgn cerita2 dan ilmu2 mereka. Saya ini apalah kiranya tentang pengalaman dan ilmu jika nak dibandingkan dgn. Perawat2 Islam yang lain.

Tapi kini catatan saya ada sudah pembacanya. Oleh yang demikian, saya sungguh berbesar hati kiranya Tuan2 Perawat Islam dan pembaca dapat memberi teguran membina (bukanya untuk menjatuhkan) sekiranya ada kesilapan dlm catatan dan rawatan.

Blog ini saya lebih mengkhususkan tentang catatan perkongsian pengalaman rawatan dan apa saja yang sewaktu dgnya. Tentang ilmu dan apa saja panduan yang berkaitan Perubatan Islam, bolehlah dirujuk melalui blog2 rawatan islam yang kini banyak dalam internet dan bertanya pada yang lebih arif, terutamanya guru saya yang dihormati Ustaz Majid dan rakan2 seAkrine yang lebih berpengalaman.

Apapun,sama2lah kita berjuang kerana Allah, mencari redha Allah, memohon pertolonganNYA dalam apajua keadaan.InsyaAllah.


Baca Selanjutnya
Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO