Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Monday, May 11, 2009

Pengalaman Ruqyah 2008


Assalamualaikum.


Sebenarnya sudah lama ingin mencoretkan pengalaman2 ruqyah di dalam blog saya ini sebagai diari pribadi dan perkongsian pengalaman, tetapi dari sehari kesehari semua itu terbengkalai. Semuanya dek kerana terlalu sibuk dgn kerja dan anak kecil. Oleh itu saya mengambil keputusan utk menulisnya secara ringkas. Secara detailnya, biarlah ia tersimpan di dlm memori ruqyah saya sendiri.


1. Merawat Jin Sihir:


Terjadi pada sepupu isteri kerana hasad dengki dalam bekerja. Sihir dihantar bertujuan untuk merosakkan fizikal (penyakit kulit) mangsa dan menyusahkan ibubapa dari segi mental dan ekonomi mereka ketika berhadapan dgn penyakit anak.


Saya diminta untuk merawat. Belum lagi memulakan ayat ruqyah, tetapi baru pergi memotong ranting kayu pokok limau nipis (untuk memukul jin) jin dlm badan pesakit sudah memaki perawat, ibunya dan menyebut-nyebut siapa yang melakukan sihir tersebut.


Saya tidak mengendahkan dgn semua percakapnya tersebut. Yang penting jin tersebut keluar dan tidak menganggu pesakit lagi.


Kaedah semburan air ruqyah dgn menggunakan spray dan memicit jari-jari kaki digunakan.

Allhamdulillah setelah lama berhempas pulas, jin sihir tersebut keluar. Keluarga pesakit dibekalkan air ruqyah untuk diminum dan mandi serta amalan-amalan bentengan diri.


2. Merawat Jin Asyik


Merawat kakak ipar yang berkelakuan pelik sejak kebelakangan ini. Kata suaminya, dia suka bercakap bahasa yang tidak difahami (macam bahasa jawa) dan tidak menghiraukan kebersihan diri dan anak2. Rawatan pertama hanya menggunakan kaedah bercakap melalui isyarat jari dan akhirnya jin tersebut mahu bercakap. Setelah disoalsiat dan dakwah, jin tersebut bersetuju keluar. Tetapi dia mungkiri janji, hari esoknya dia dtg lagi menganggu.


Rawatan kedua menyaksikan bahawa bukan seekor jin yang ada di dlm bdn pesakit tapi ramai. Dgn izin Allah mereka setuju keluar dan dihantar ke SM. Tetapi jin asyik tersebut berdegil. Maka, penyembelihan dilakukan. Pesakit rebah dan akhirnya sedar seperti sediakala.Mudah2an tiada lagi gangguan. Suami telefon lagi, kerana isterinya meracau lagi. Timbul pertanyaan, semalam dah sembelih, tak mati ke, atau ada jin lain lagi yang mengganggu.


Rawatan ketiga dilakukan. Rupanya yang mengganggu adalah jin asyik yang degil semalam. Katanya dia tak mati, dia pengsan sahaja. Kenapa tak mati bila disembelih, Allah lebih mengetahui. Mugkin Allah bagi peluang kepadanya untuk bertaubat, sebab jin asyik tersebut beragama Islam. Saya menyampaikan dakwah dan peringatan tentang dosa dan pahala kepadanya. Tidak ada kaedah tarik, sembelih dan sebagainya, hanya menyampaikan dakwah dan peringatan sahaja kepadanya supaya berfikir. Allamdulillah, jin tersebut semakin insaf dan pesakit semakin pulih dari sehari kesehari di samping amalan bentengan diri dan air ruqyah 21 hari.


Saya hanya beriktiar dan berdoa, kesembuhan dan pertolongan adalah hak Allah swt sepenuhnya.Wallhualam.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO