Followers

Carian

...................... بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ......................

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan Penguasa alam semesta. Selawat dan salam semoga disampaikan kepada Nabi Muhammad S.A.W., keluarganya dan para sahabatnya.

Assalamualaikum w.b.t. dan salam ukhuwaah. Blog ini dibina adalah berdasarkan sebagai perkongsian pengalaman rawatan di samping catatan penulis berkaitan Perubatan Islam khususnya Rawatan Gangguan Makhluk Halus. Adalah diharapkan dengan usaha yang sedikit ini dapat memberi manafaat bagi pembacanya dan orang-orang yang mencari kebenaran. Apa jua yang tercatat di dalamnya adalah jauh sama sekali untuk menimbulkan rasa "riak dan ujub" dalam diri. Na'uzubillah. Sesungguhnya Allah S.W.T. jualah Yang Maha Hebat Lagi Maha Mengetahui. Saya melepaskan diri dari setiap hal yang bertentangan dengan Kitab Allah dan Sunnah Nabi S.A.W. Semua taufiq yang dikurniakan tidak lain adalah kerana Rahmat Allah S.W.T. KepadaNya saya berserah dan kepadaNya saya kembali ....... al-faqir ilallah min : (abuhumaira)

Monday, April 20, 2009

Pengalaman Ruqyah Pertama



Bismillahirahmanirahim...

Pengalaman pertama setelah mempelajari secara teori dan praktikal merawat gangguan makhluk halus, ialah merawat isteri sendiri. Isteri mengalami berbagai gangguan yang memeningkan kepala saya yang pada ketika itu begitu mentah berkaitan dengan penyakit seperti ini. Bahkan keyakinan diri dalam melakukan rawatan belum lagi mantap dan kurang arif tentang kaedah-kaedah serta ayat-ayat yang perlu dibaca apabila berlaku situasi-situasi berbeza semasa merawat.


Sedikit tentang masalah yang dihadapi oleh isteri saya :

1. Sering bermimpi kanak-kanak, sesuatu yang menakutkan dan didatangi seseorang untuk bersetubuh.

2. Sakit-sakit badan seperti mencucuk-cucuk dan lenguh-lenguh.

3. Demam panas dan sejuk keterlaluan yang silih berganti dalam tempoh yang sama. Terutamanya apabila isteri datang haid dan benih zuriat mula melekat.

4. Keluar darah merah (bersih) dan cecair pekat dari kemaluan isteri tanda benih zuriat telah dirosakkan. Benih tersebut hanya mampu bertahan hanya seminggu di dalam rahim.

5. Isteri akan sakit-sakit badan dan demam panas dan sejuk yang melampau apabila saya bercuti (mengajar Sabah). Menyebabkan percutian saya hanya dihabiskan untuk menguruskan sakit isteri.

6. Kami empat tahun tidak dikurniakan zuriat.

Rawatan pertama, hanya dibacakan ayat-ayat ruqyah, minum dan mandian. Isteri tidak ada respon dan hanya tertidur bila diruqyah. Begitulah yang selalu berlaku kepada isteri. Bila saya kembali bertugas di Sabah, isteri dibekalkan amalan ayat amalan pendinding dan syifa', air minum dan mandi ruqyah, cuka dan rotan untuk sapu dan pukul pada fizikal yang sakit dll. Saya juga berdoa, solat hajat dan membuat rawatan secara jarak jauh.

Hampir empat tahun saya isteri menderita dan saya tak henti-henti merawat isteri saya sendiri, namun gangguan tersebut semakin menjadi-jadi. Sehingga saya merasakan putus asa untuk merawatnya lagi. Sejenak saya berfikir, kenapa isteri saya tidak sembuh-sembuh dan berapa lama lagi ujian ini terpaksa saya hadapi.

Bila saya amati, mungkin isteri saya tidak sembuh kerana rawatan isteri saya bercampur aduk dengan rawatan perbomohan (isteri dihantar berjumpa bomoh apabila saya bertugas di Sabah oleh ***** ) dan perubatan islam. Oleh itu saya bernekad supaya tidak mengizinkan isteri dan mana-mana pihak untuk hantar dan rawat isteri saya samada pada ustaz (yang pakai jin) apalagi bomoh-bomoh. Biar isteri saya menjalani kaedah rawatan islam sepenuhnya dan dirawat oleh saya sendiri.

Allamdulillah, selepas nekad dan rawatan oleh saya sendiri, ada nampak sedikit perubahan pada isteri saya walau tidak sihat sepenuhnya. Gangguan itu masih ada, tapi tidak sekerap dan sehebat sebelum ini.

Dipendekkan cerita, sesungguhnya Allah itu Maha Kaya dan Maha Mengetahui. Allah memberi kesempatan dan memberikan ruang untuk saya membawa isteri saya mendapatkan rawatan dari guru saya sendiri iaitu Yang Berbahagia Ustaz Majid http://www.akrine.blogspot.com/. ketika beliau membuat rawatan di Kuantan Setelah isteri mendapat rawatan dari beliau disamping isteri saya mengamalkan bacaan yasin dan sapu limau purut setiap malam, penyakit isteri kian ketara perubahannya. Malah saya pula membuat rawatan secara jarak jauh mengguanakan kaedah Tarik menggunakan gambar ketika bertugas di Sabah.

Tiga bulan selepas mendapat rawatan daripada guru saya tersebut, isteri saya menelefon saya dan memberitahu berita gembira buat saya, iaitu dia disahkan mengandung tiga bulan. Allamdulillah, syukur kepada Allah. Penantian, doa dan ikhtiar kami selama empat tahun dimakbulkan. Isteri saya disarankan supaya tidak mengabaikan amalan-amalan pendiding supaya kandungan itu tidak diganggu oleh makhluk perosak. Walaupun saya mendapat berita gembira tersebut, saya masih lagi risau jika kandungan itu umurnya tak panjang. Saya hanya berserah kepada Allah sepenuhnya dan berdoa serta berikhtiar dengan rawatan islam agar ia selamat sehingga lahir ke dunia.

Sekali lagi permintaan kami dimakbulkan oleh Allah swt. Allamdulillah, Humaira Asyikin telah selamat dilahirkan walaupun pada awal kelahiran ada sedikit kesulitan buat ibu dan babynya. Buat semua insan "HENDAKLAH KITA SABAR DAN REDHA DENGAN UJIAN ALLAH YANG DIBERIKAN DENGAN PENUH KEIMANAN. HENDAKLAH SABAR DAN REDHA DENGAN KESULITAN YANG SEDIKIT BERBANDING DENGAN PENUHAN NIKMAT YANG DIBERIKAN ALLAH BUAT SELAMA INI"Wallhualam.



Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Catatan Abu Humaira ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO